Всем привет!
Рад сообщить о выходе новой версии
1.2.0.0!
Это обновление содержит следующие ключевые изменения:
Улучшения в Issues Finder- семь новых опций поиска (находит 7 новых проблем)
- гибкая система игнорирования (можно игнорировать пути и компоненты)
- полная поддержка нового менеджера сцен из Unity 5.3
- особое внимание к пограничным случаям (напр. умный игнор проблем некоторых сторонних ассетов)
- множество других улучшений и исправлений (см. полный список изменений в конце поста)
Новый модель Project Cleaner (в preview режиме)- пока находит и чистит только пустые папки и сцены
- база кода подготовлена к будущим обнолвениям и внедрению новых фич (напр. очистка неиспользуемых ассетов и проч.)
- кое-что ещё (см. полный список изменений в конце поста)
Общие изменения и улучшения- настройки вынесены из Assets в папку ProjectSettings
- весь код перемещён в папку Plugins для сокращения случаев его перекомпиляции
- все пункты меню переехали в "Tools"
- многое другое (см. полный список изменений в конце поста)
В планах выпустить новое видео с демонстрацией новых возможностей, следите за
Playlist'ом на YouTube.
Полный список изменений:1.2.0.0- Issues Finder:
- new search option: Inconsistent Terrain Data
- new search option: Sprite Renderer without sprite
- new search option: Terrain Collider without Terrain Data
- new search option: Audio Source without Audio Clip
- new search option: Object with huge world position
- new search option: Duplicate scenes in build
- new search option: Duplicates in Tags and Layers settings
- ignores system introduced:
- path ignores (you may ignore assets by full or partial path)
- components ignores (you may ignore specified components)
- 3 ways to add to ignores: drag & drop, manual, from the results list
- added option for duplicate components search to ignore component values
- added hide button to each issue to let you remove it from the list
- Component's Local Identifier in file shown if necessary
- added a button to clear search results
- SceneManager APIs (introduced in Unity 5.3) are fully supported now
- moved search results storage to the temporary location
- improved output for missing \ empty array items
- nicer assets paths output
- more details in the final console log after scan
- more details in the progress bar window
- prefabs instances scan performance improved
- simplified clipboard-management code
- TextMeshPro* components added to ignores for empty array items search
- TextMeshPro component added to ignores for empty MeshFilter search
- 2D Toolkit components (tk2d*) added to ignores for empty MeshFilter search
- fixed not all nested items of prefab assets were checked (thx Onur Er)
- fixed incorrect behavior in few cases related to the multi scene editing
- fixed possible data loss when performing search in new unsaved scene
- fixed extra issue record for SpriteRenderers when they have no material
- fixed duplicate Empty Layer issue when looking in both scenes and prefabs
- new module: Project Cleaner!
- allows to find and clean selected items
- finds empty folders
- can find and clean empty folders automatically on each script reload
- finds empty scenes
- optional delete to trash bin
- has path ignores
- preview version of module, will be improved a lot in future updates
- settings file moved to the ProjectSettings
- all files moved to the Assets/Plugins folder
- all menu items moved to the Tools > Code Stage > Maintainer
- public settings API changed
- minor improvements in reports
- significant refactorings for additional flexibility and future updates
- significant code cleanup
- minimum window height increased to 500 px
- spelling fixes in comments and docs
Помотреть на Asset Store